Štítky

čtvrtek 4. června 2015

Krásy Jižních čech

Purkarec - Hluboká nad Vltavou - Holašovice - Dívčice - Purkarec

67 km

kostka





Konečně první letošní dovolená. A tu jsme se rozhodli strávit na jihu Čech. Ubytování jsme si našli v penzionu Pelikán v obci Purkarec u Hněvkovické přehrady. 
Samozřejmě že kostéčka musela jet se mnou. 
Počasí bylo příznivé, letní teploty na 25 stupňů byly fajn, jezdit se v pohodě dalo. Takže jsem se vydala na svůj první jihočeský výlet. 
Z Purkarce jsem jela podél přehrady trasou 1079 do Hluboké nad Vltavou.Cesta byla moc krásná, zvlněná krajina podél vody s výhledy na skály . V Hluboké jsem koloběžku vytlačila do kopce k zámku abych alespoň pořídila fotku v parku. Po té jsem sjela k Munickému rybníku a jela trasou 1086 na Čejkovice a  Břehov. Pak jsem se napojila na 1085 kolem rybníku Dehtář do Holašovic. Zde je známá náves zapsaná na listině UNESCO s budovami ve stylu selského baroka. Nebylo zde mnoho turistů a tak tu byl klid a hezky se domečky fotily. Je zde i kamenný kruh, jihočeské Stonenhenge, ale přímo k němu jsem nešla, jen si ho z dálky vyfotila. 
Po občerstvení v místní hospůdce jsem jela po 1092 a 1100 na Strýčice, Radošovice a Vlhavy. Při projíždění vesniček mě zaujalo, že každá má na návsi májku. Chtěla jsem vědět zda to nemá nějaký hlubší význam, tak jsem se při jedné zastávce v místním informačním centru zeptala. Slečna na mě koukala jako kdybych přijela z Marsu, tak jsem jí řekla, že jsem jen z východních čech, kde se už tento zvyk nedodržuje. Dozvěděla jsem, že se máj staví na čarodějnice a pak se hlídá aby jim ji ze sousedních vesnic nezbourali. 
Pak jsem pokračovala po 1083 na Dívčice.
 Měla jsem chuť si zajet pod Temelínskou elektrárnu, abych si vyfotila koloběžku s chladícími věžemi, ale možná dobře, že mě ten nápad přešel. Večer ve zprávách bylo, že zrovna tento den se u elektrárny konalo protiteroristické cvičení. Možná bych byla považována za koloběžnou teroristku. 
Z Dívčic jsem to vzala po 1101 a 1091 na Olešník a Chlumec zpět do Purkarce.  




odpočívadla na stezce 1079

na Hlubokou

chrlič co vypadá jako naše čubina

Hluboká nad Vltavou

Munický rybník

jihočeské Stonenhenge

náves Holašovice

selská architektura




Žádné komentáře:

Okomentovat