Štítky

pondělí 8. června 2015

Do Bechyně s prasklým blatníkem

Purkarec - Třitim - Záhoří - Bechyně - Týn nad Vltavou -
 Hněvkovice - Purkarec

56 km

Kostka 






Třetí a poslední den mého pobytu v jižních čechách jsem chtěla vidět Bechyni. Navzdory nadcházejícímu vedru jsem ráno vyjela po trase 1079 z Purkarce přes Jeznici, hráz přehrady a na Třitim. Zde jsem odbočila na trasu 1098. Ze začátku mě to vůbec nebavilo, tak jsem kopce převážně tlačila. A někde v tady se na mě přiběhlo ze zarostlé louky podívat malé srnče. Než jsem stihla vytáhnout foťák, zase zaběhlo, ale moc mě to potěšilo.
 Po ujetí cca 20 km už mě jízda začínala těšit. Za Čenkovem jsem přemýšlela, jestli si mám cestu zkrátit nebo jet stále po trase na Záhoří. A protože se mi pak nechtělo jet kus po hlavní silnici, tak jsem na Záhoří sjížděla po trošku horším záplatovaném asfaltu. Kopec nebyl zas tak prudký abych musela brzdit, ale taky jsem si ani nezalehla na řidítka kvůli rychlejší jízdě, byla to rychlost cca 30 km/h. No a pak jsem si všimla, že mi vzadu něco drnčí a on to napůl prasklý zadní blatník. 


Tak jsem se rozhodla,  že výlet stejně dokončím, pojedu opatrně a přinejhorším v Bechyni najdu nějaký cykloservis aby mi blatník sundali. Nakonec ale blatník vydržel celý výlet, jela jsem jen opatrněji. 
Prohlédla jsem si Bechyni, most Duha, náměstí a ještě se občerstvila polévkou a malým pivem v místní hospůdce. 
Zpět jsem zvolila turistickou červenou trasu podél Lužnice. V mapě je značená jako sjízdná pro horská kola, ale v pohodě se na koloběžce dalo jet, jen místy jsem musela poponést přes kořeny. V lese bylo příjemně, po cestě jsem potkala asi dvě osvěžovny v rekreačních střediscích. Také zde byla zajímavá visutá lávka podél skály. Tak se jelo až do Kolodějí nad Lužnicí. Odsud jsem to už vzala raději po silnici do Týna, která je i trasou 1093. 
V Týně nad Vltavou jsem zvolila k návratu druhou stranu Vltavy po červené turistické. Podle mapy i cykloserveru je v Hněvkovicích na levém břehu Vltavy značena červená stále podél řeky, ale ve skutečnosti mezi chatami vede kus po poli a pak lesem. Zřejmě je to proto, aby chatařům turisté nečuměli do zahrad. Tam kde cesta má být, je značení slepé ulice a červená odbočena právě na zmíněné pole. Nevím zda si to udělali chataři svévolně, ale docela mě to rozladilo, protože ze značení "pro kola sjízdné" se vyklubala vyšlapaná stezička po poli a traktorem rozježděná cesta lesem, kde se nedá skoro ani jít, natož jet.V lese nebylo žádné značení, tak jsem chvíli myslela, že bloudím. Celé to bylo cca 600 metrů. Chtěla jsem pochválit jižní čechy, jak jsou krásně značené, až na tento divný kousek cesty.
 U přehrady jsem se už napojila na trasu 1079 a dojela zpět do Purkarce. 


Bechyně z mostu Duha

Bechyně od řeky

visutá lávka

řeka Lužnice

Hněvkovice


Žádné komentáře:

Okomentovat