Štítky

neděle 4. června 2017

Bezbariérové výlety na Šumavě

 Kickbike


Na přelomu května a června jsem trávila dovolenou na Šumavě. Poprvé v životě jsem zde zažila celý týden nádhetné počasí. Vzala jsem si sebou malého kickbika, protože velká koloběžka by se mi už do auta nevešla, také mě ještě trápily moje bolavé paty a předpokládala jsem, že nebudu mít na delší výlety čas.  Byla jsem zde totiž jako doprovod vozíčkáře a tak několik výletů bylo bezbariérových, projetých s elekrtickým vozíkem. 
Byli jsme ubytováni v Železné Rudě v hotelu Belveder . Tento hotel s vlastním pivovarem se nachází na kopci nad městečkem v krásných lesích. A pokud se tu zrovna nekonají závody horských kol, je tu nádherný klid.

1. Hrad Švihov

První výlet jsme uskutečnili hned při cestě tam a navštívili hrad Švihov. Ten se krásně dá objet na vozíku kolem dokola. Bylo zrovna pondělí a tak jsme se na prohlídku, která by také částečně měla bát pro vozíčkáře, nedostali, ale ještě jsme si zajeli podívat k blízkým židovským hřbitovům. ke straému, který byl sice zavřený, ale přes zeď se na něj dostat dalo se vozíčkář dostaně, k tomu novému, který je v lesíku již ne. 
hrad Švihov

starý židovský hřbitov

starý hřbitov

nový hřbitov
2. na Černé jezero

8 km

Další výlet jsme si udělali na Černé jezero, kdy jsme se autem dopravili na Špičácké sedlo a pak s vozíkem a koloběžkou dostali po stezce č. 2055 k jezeru. Tam je to 4 km a je zde čerstvě položená nový asfalt. Tady jsem i zaslechla poznámku od nějakých turistek, že teda ty koloběžky jsou teď velká móda. Já se vždy bránila být podle módy a tak to asi vypadá že jsem si ji kvůli tomu abych byla in pořídila. 




3. Sušice

Také jsme navštívili město Sušice, zde je muzeum Šumavy, které je bezbariérové.
A já sama jsem si zajela fotit na místní židovské hřbitovy. Od toho starého jsem si v infocentru zapůjčila klíč, takže jsem se těšila na zajímavé fotky. Bohužel se mi stala nemilá věc, foťák se mi nějak záhadně přenastavil na VGA, normálně fotím na 8 - 16 mega, a protože na blízko špatně vidím a neměla jsem sebou počítač, až doma jsem si toho všimla. Takže když už se mi konečně podaří vychytat na Šumavě krásné počasí, já fotím celou dovolenou fotky ve kvalitě starého mobilu.

starý židovský hřbitov


nový hřbitov

muzeum Sušice

4. Okolo Chalupské slati a Sovinec 
Borová Lada

11 km



A nejdelší výlet s vozíkem jsme si dali až v Borových Ladech, kdy jsme navštívili Chalupskou slať a pak ji kolem dokola objeli krásnou krajinou po trase 1040 a dále pak po silnici na Šindlov a Nový svět. Také jsme navštívili Soví voliéry. Zde se dostane spíše vozíčkář s mechanickým vozíkem, s elektrickým se dá kvůli prudkým nájezdům dostat jen na začátek.

Chalupská slať



sova pálená v sovinci

5. na Hauswaldskou kapli

7 km


Také jsme se zajeli podívat na Hauswaldskou kapli s léčivým pramenem. Auto  jsme nechali na parkovišti Srní - Mechov  a jeli po zelené kolem palvebního kanálu na kapli. V léčivém prameni jsem si umyla svá bolavá chodidla a rozhodla se, že tato bolest je jen v mé hlavě a už se o ní nebudu nikde zmiňovat, budu dále mazat "zázračnými" mastmi a ono to přejde. 
Pak jsem si sama na koloběžce udělala malý okruh až do Srní a pak zpátky na parkoviště. Tady jsme byli svědky natáčení dalšího pořadu televize stream.cz Zmizelá Šumava s panem Kintzlem. Tentokrát zřejmě nejaký cyklistický speciál.  Kdyby se mi tak bytostně nepříčilo fotit se se známimi lidmi, nechala bch se s tímto pánem ráda vyfotit. 






Žádné komentáře:

Okomentovat