Štítky

pátek 16. června 2017

Dva výlety v Podkrkonoší

1. Dolce - Vlčice - Volanov - Dolce

22,5 km

Kickbike



Zase se mi v té naší rovině zastesklo po kopcích a tak jsem aspoň na jednu noc vyrazila se Sárou do Podkrkonoší. Ubytovala jsem se v kempu Dolce u Trutnova.
A hned po příjezdu jsem se vydala na výlet na přírodní park Hrádeček. Tato místa asi moc turisty navštěvovaná nejsou, je tu však krásná krajina a výhledy na Krkonoše. Projela jsem okolo rybníků a po trase 4299 na Vlčice. Zde je zajímavý kostelík se hřbitovem. Pak jsem to vzala na hrad Břecštejn a po modré se vracela lesem zpět.
Někde v lese před strmým kopcem jsem našla na zemi zraněné mládě kulíška nejmenšího.
Bylo mi ho strašně líto, ale nevěděla jsem co s ním. Neměla jsem ho kam dát. Koloběžku jsem vytlačila do šíleného krpálu s vodou vymletou úžlabinou a napadlo mě, že mám látkovou psí misku. Tak jsem se pro to nebožátko vrátila a volala domů, ať mi zatím na netu najdou nějakou záchranou stanici, že tam až přijedu na kemp nebo do nějakého schůdnějšího místa, tak tam zavolám.  Kulíšek s jedním očičkem se pokorně schoulil do misky a já se snažila pokračovat v cestě, ale jednou rukou jsem nemohla brzdit a do batohu jsem si netroufala ho dát. Pak jsem ale v lese potkala pána, lesního dělníka, a tak jsem mu ukazovala co jsem našla, a ten se nabídl, že se ho ujme. Ještě jsem mu popsala místo, kde jsem ho našla, říkal že se tam půjde podívat. Pán zřejmě měl s takovými případy zkušenosti a hlavně byl  v lese autem, což bylo pro převoz bezpečnější než cesta na koloběžce. A tak jsem byla ráda, že jsem ho předala do dobrých rukou a bylo o něj postaráno.

Teď už vím, že existuje pro takové případy dispečink na zavolání a pro chytré telefony je i aplikace.
Je to Zvíře v nouzi.
No a pak jsem přes Volanov a Oblanov sjela na kemp, kde jsem si pak ještě šla fotit západ slunce.


kostelík Vlčice

hrad Břecštejn

Břecštejn

nad Trutnovem


2. Dolce - Staré Buky - Starý Rokytník - Bojiště - Dolce

17 km



Druhý den jsem si dala kratší projížďku na Bojiště u Trutnova. Sára už ale evidentně měla běhání dost a já se potýkala s alergií, takže jsme šly - jely opravdu pohodovým tempem. Tentokrát byla panoramata ještě krásnější než den minulý. 
 Co mě pobavilo, byl spiderman na voru na jednom potůčku ve Starých Bukách. Měli zde i mlýnek který zvonil a to mě přimělo se na potůček podívat a vyfotiti si to.


Krkonoše

pohled do krajiny

cesta na Starý Rokytník
a ještě dvě fotky z večeního focení




Žádné komentáře:

Okomentovat