Štítky

neděle 31. března 2019

Židovské tour Nymburk

Městec Králové - Křinec - Nymburk - Poděbrady - Oškobrh - Měst. Králové

74 km

Kostka


zdroj cykloserver.cz
 Na jarní sobotu jsem si naplánovala navštívit další židovské hřbitovy které nemám ve sbírce. Vím, byla sobota a to se na ně chodit nemá, ale jindy jsem neměla čas a také jsem nepředpokládala, že se do nich dovnitř dostanu, sloužily mi jen jako styčné body cesty. 

Autem jsem se dopravila do Městce Králové a tam u hřiště zaparkovala. A hned jsem měla první bod, je tu i městský hřbitov a vedle něj zavřený židovský.





Pak jsem to vzala lesem po modréna Dymokury. 
Zde mají kuriozitu,  koně s rohy a vemenem. 


Pak na Křinec,kde pod kopcem Chotuc je další hřbitov. Tento byl rozbořený a vstup byl na něj volný. Kvetly tam fialky a petrklíče, byla tam příjemná atmosféra kterou kazila jen blízká střelnice.







Ještě jsem se stavila v Hrubém Jeseníku na rozhledně Romanka, ale ta byla ještě zavřená. Alespoň jsem zde snědla na lavičce svačinu. 





Pak jsem dojela do Nymburka, kde jsem se podívala na městské hradby. Chtěla jsem také vidět pravěkou mohylu, která byla v zrovna rozkopané ulici, ale byla zatím zavřená. Takže až v dubnu až říjnu.





Labe jsem přejela na druhou stranu a po trase 0019 dojela do Kovanic, kde byl další hřbitov. Tento byl zavřený, ale je zde možnost zapůjčit si klíče na obecním úřadě. Pak jsem si zde v cukrárně dala kávičku a zákusek a vychutnala si ho na jarním sluníčku. 



Dojela jsem do Poděbrad a našla poslední hřbitov, ten je součástí městského hřbitova, takže vstup je stejný jako na celý hřbitov.





V Poděbradech jsem přejela na druhou stranu Labe na trasu č. 2, ale to bylo jen pro masochisty. Krásný den na ni vyhnal spoustu lidí, takže nebylo skoro  k hnutí ale naštestí jen k poslední hospodě. A také poslednímu nalezišti medvědího česneku,kde se konaly přímo nálety trhačů. Nechápu co na tom lidi mají, zřejmě jen proto, že je to zadarmo a někdo někde napsal, že je to zdravé, tak drancují les. Sama jsem to jednou ochutnala a bylo mi po tom akorát zle. 



Dojela jsem do Libice a Slavníkovské hradiště naštěstí moc nikoho nezajímalo. 


Přes Opolany a Opolánky jsem dojela na Oškobrh, a to už mi chybělo 5 km do konce cesty, ale měla jsem ještě čas a venku bylo krásně a tak jsem si vrch Oškobrh vystoupala a tady se na chvíli posadila.



Chtěla jsem také vidět pravěké naleziště, ale to bylo oplocené v soukromé oboře.
Pak už jsem to vzala na Vklov a Srbce zpět do Městce Králové.


Žádné komentáře:

Okomentovat