Štítky

čtvrtek 19. července 2018

Tématický čundr po Vysočině,1. den

Vydala jsem se s koloběžkou a stanem na třídenní čundr po Vysočině, po stopách židovských hřbitovů Jihlavska.

1. Hlinsko - Přibyslav  - Polná- Pávov

61,5 km

Kostka



Naložíla jsem koloběžku všemi potřebnými věcmi na třídenní čundr a dopravila se vlakem do Hlinska. 
V Hlinsku jsem projela Betlémem - místem se zástavbou starých domečků. Bylo brzy ráno, 8 hodin a tak žádná prohlídka nebyla ještě možná. Jednou se sem vrátím.



Dále jsem pokračovala po trase č. 16, která vede až do Jihlavy. 
Počasí bylo skvělé, teploty tak akorát a žádný vítr. Užívala jsem si krajinu. 




Dojela jsem přes Vojnův Městec a Přibyslav do Polné, kde byl v pořadí první židovský hřbitov který jsem si chtěla zdokumentovat.
Polná je známá příběhem Anežky Hrůzové, která byla na konco 19. století zavražděna  a její vražda byla svedena na židy. 

Polná má také zajímavé historické jádro, zde jsem si chvíli odpočinula a dala svačinu. 
Pak jsem si dojela na židovský hřbitov.


Tento byl sice zavřený, ale ze strany se pobořenou zdí dalo vlezt a fotit si.
Pak jsem pokračovala na Věžničku a cestou potkala symbolický hrob a místo zavraždění zmíněné Anežky.



V obci Věžnička ( ze které prý  Anežka pocházela ) jsou zajímavé lochy - podzemní sklepy. 




Další místo na programu byl židovský hřbitov ve Stříteži.
Tady jsem opustila trasu č.16 a musela chvíli hřbitov hledat. Navigace mě vždy navedla někam mezi baráky nebo nějakou firmu. Pak jsem se musela zeptat místního člověka jak se tam dostat abych nikomu nelezla na pozemek.
Nakonec jsem malý hřbitůvek u rybníka našla. 


Pak už jsem to měla jen kousek na kemp Pávov , kde jsem si zvolila dva noclehy. Kemp má nové sociálky a kuchyňku, je u rybníka, který asi ale moc na koupání není. Sice tam v noci byla vzdáleně slyšet blízká dálnice, ale jinak zde byl klid a líbilo se mi tam. 
Rozložila jsem si tedy můj pidi stan a nechala si tam věci a vydala se na další cestu.

2. Pávov - Větrný Jeníkov - Pávov

 28 km





Ještě ten samý den, po odložení věcí v kempu a malém občerstvení jsem se vydala hladat třerí hřbitov tohoto dne. 
Bylo to ve Větrném Jeníkově a první část cesty vedla lesem a po šotolině, takže jsem spíše musela koloběžku tlačit.
Cestou byla i včelí naučná stezka.




Líbila se mi pěkná chaloupka blízko hřbitova.




A hřbitov samotný byl docela zanedbaný, ale hlavně že jsem ho v pohodě našla.




Zpět na kemp jsem to vzala už raději po silnici a jelo se mi moc dobře.

Takže za celý den mi to hodilo skoro 90 km

Žádné komentáře:

Okomentovat