Štítky

pondělí 17. dubna 2017

Na skok na Rychnovsku

Malá Čermná - Kostelec n. Orlicí - Potštejn - Vamverk - Rychnov nad Kněžnou
 - Malá Čermná

53 km

Kostka




Na velikonoční neděli sice nebylo ideélní počasí na výlet, ale už jsem měla absťák a musela jsem vyjet. Tak jsem koloběžko výlet spojila se svátečními návštevami rodiny. Autem jsem se přepravila do Malé Čermné a odsud už na koloběžce směr Potštejn. Foukal silný vítr, ale měla jsem ho v zádech, takže to šlo. Do Kostelce vedla nejkratší cesta silnicí - tankodromem, jak byla děravá a záplatovaná. Z Kostelce je pak na Potštejn pěkná cyklostezka podél trati a pak Divoké Orlice. V Potštejně jsem též vykonala návštěvu a pak , teď už proti větru pokračovala na Vamberk. Tady jsem navštívila židovský hřbitov. Navigace mě k němu zavedla spletitými uličkami, jednu chvíli jsem myslela , že jedu někomu na dvorek. Ale stál za to, byl přístupný a zachovalý. Malebnost fotek kazila jen hnusná tovární hala v pozadí.
Pak jsem pokračovala přes Peklo na Rychnov nad Kněžnou. Cestou jsem splnila výzvu - vyfotit velikonočního beránka.
Tady jsem se podívala na náměstí a na synagogu a pak i na hřbitov. Ten Rychnovský je zamčený, ale přes zeď se něco vyfotit dalo.
Pak jsem si cestu zpět do Kostelce krátila kolem jabloňových sadů na stezku 4311. Nahoře byla krásná panoramata a výhled na Orlické hory, akorát se blížil nějaký šílený mrak s deštěm. Ten mě dohnal při sjezdu na Kostelec, a byly to kroupy. Bičovaly mě do obličeje, ani koukat se nedalo a nebylo se kde skrýt. V Kostelci už to byl jen menší deštík a i ten ustal a já se tankodromem už za sluníčka vrátila na základnu.

cyklostezka na Potštejn

hrad Potštejn

hřbitov Vamberk


synagoga Rychnov nad Kněžnou

Rychnovský hřbitov

zámek

panoramata 

Žádné komentáře:

Okomentovat