Štítky

sobota 16. července 2016

Z Kolína na Karlovu korunu a domů

Kolín - Velký Osek - Chlumec n. Cidl. - Kladruby n. Labem - Lázně Bohdaneč - Pardubice

85 km 

Kostka






Sobotní výlet do Kolína pro mně začal poněkud stresově, ale teď už se směju vlastní blbosti. Do Kolína jsem se chtěla přepravit vlakem, vybrala jsem si osobák jedoucí v 7,30 z Pardubic, přivstala si a včas se dostala na nádraží. Na informační tabuli bylo, že mi vlak jede ze 4. nástupiště a tak jsem se na něj s přestihem dopravila abych si zabrala místo v cyklokupé. Tam jsem ale potkala kamaráda koloběžce ( tentokrát bez koloběžky ) a tak jsme se dali do řeči, že jsem neposlouchala hlášení. Když přijel na určenou kolej můj vlak, nastoupila jsem, pověsila si koloběžku na hák, v klidu se usadila a že posvačím. To jsem si ale všimla nápisu NENASTUPOVAT, tak si říkám co je? Mám počkat nebo vystoupit? Když jsem se tedy rozhodla vystoupit už mě vlak nepustil ven a vidím, že můj vlak jede z jiné koleje a odjíždí mi. Tohle byl vlak , který do Kolína jede po 9,30. Tak to je hezký, budu dvě hodiny zavřená ve vlaku, byla jsem z toho na nervy. Naštěstí ale po pár minutách se něco ve vlaku seplo a mě to ven pustilo. A chvíli na to jel rychlík, který měl poslední cyklovagón, takže jsem nakonec v Kolíně byla i dřív. No za ten stres nikdy víc, příště budu pečlivěji hlídat tabule a hlášení.
V Kolíně jsem projela krásným centrem, podívat se na starý židovský hřbitov. Byl ale zamčený, klíč sice půjčovali v infocentru, chvíli jsem výhala, zda se pro něj nemám vrátit. Ale pak jsem si pár fotek udělala přes bránu. Pak jsem přejela Labe a po cyklotrase dojela do Velkého Oseku. Tady jsem si zajela k přívozu, vyfotit si ho do výzvy. Cesta tam vedla prý největším Lužním lesem v Čechách. Pak jsem stále lesem po červené sjela do Libice a odsud po trase 4199 až do Chlumce nad Cidlinou.
Tady jsem se jela podívat na zámek Karlova Koruna který je postaven na návrh geniálního Santiniho- Aichla. V parku jsem posvačila a vydala se na cestu do Pardubic. To jsem jela po trase 4290.  Hledala jsem vhodnou hospůdku, kde bych se najedla, tu jsem našla až v Semíně. A protože jsem měla ještě čas a domů se mi nechtělo, stavila jsem se u Lázní Bohdaneč na pozorovatelně ptáků.

Kolín - židovský hřbitov

Lužní les u Oseku

přívoz Oseček


Karlova Koruna

v parku


Žádné komentáře:

Okomentovat