Štítky

sobota 13. září 2014

2 delší výlety po Vysočině

Na Velké Dářko a Zelenou Horu

53 km

Kostka


  
Nejdelší výlet mého pobytu na Vysočině byl na Velké Dářko a Zelenou Horu u Žďáru nad Sázavou.
Z Kuklíku jsem jela po silnici na Kadov a  Fryšavu, pak lesem na Cikháj. Po té opět po silnici na Světnov a odsud polní stezkou na Škrdlovice. Sjela jsem k Velkému Dářku, které mám moc ráda. Od Dářka vede do Žďáru Santiniho stezka č. 5061 kolem rybníků a je velmi příjemná, vhodná pro bruslaře i koloběžkaře. Myslím, že ale o víkendech a v sezóně musí být stále plná.
Vystoupala jsem ke kostelu na Zelené Hoře, kde jsem si chvíli poseděla nad krásným výhledem do kraje. Pak jsem se už vracela na Kuklík po silnici přes Počítky a Tři Studně. Ještě jsem projelakolem rybníků Sykovec a Medlovský, ale zde bylo na zeleně značené cestě bahno, takže jsem Kostku musela tlačit.












Výlet do Poličky

44 km

Druhý delší výlet jsem jela do Poličky. Z Kuklíku jsem vystoupala na Odranec a sjela na Věcov, to byla trasa kterou jsem jela  dva dny před tím po tmě z Jimramova. Dále jsem pak na Jimramov jela po silnici, ale to jsem si vůbec neužila, mezi auty jsem si nepřipadala bezpečně. Od Jimramova jsem tedy nejela po hlavní, ale po cestě 4025 přes Borovnici a Sádek.
V Poličce jsem si prohlédla náměstí a hradby a stejnou cestou, která teď byla krásně z mírného kopce se vracela až do Borovnice, kde jsem odbočila na Daňkovice. Sice to byl velký kopec, který jsem povětšinou koloběžku tlačila, ale ty výhledy stály za to. A přes Sněžné se vrátila na Kuklík.
Tuto super dovolenou mi také přišlo veselé to, že když se projíždělo lesem, bylo tolik hub, že byly vidět i z koloběžky na stezce. Co ale s němi, takže jsem si ty zvláště krásné kousky aspoň fotila.







 

Žádné komentáře:

Okomentovat