Štítky

neděle 5. března 2017

Ptačí louky u Josefova

Jaroměř - Josefov - Hradec Králové - Pardubice

51 km

Kostka






V sobotu bylo meteorology předpovězeno krásné jarní počasí a tak jsem si naplánovala výlet na Josefovské louky
Vlakem jsem se dostala ráno do Jaroměře a pak se jela podívat do Josefova na ptačí oblast. Jezdíme sem na festival Brutal Assault, tak louky vypadaly poněkud opuštěně a zvláštně a ani jsem nečekala jak je to rozlehlé.
Zdržela jsem se asi hodinu, fotila si krajinu a ptactvo. Mají zde i super pozorovatelnu.
Pak jsem se vydala přes Starý Ples do Josefova. Když jsem jela kolem letiště, vítr mi foukal do zad a tak jsem si říkala, že to bude super. Ten se ale nějak otočil a já pak skoro celou cestu jela proti větru.
Z Josefova jsem se ještě jela podívat na pevnostní hřbitov, ale ten byl uzavřený z důvodu pádu stromů. V Černožicích jsem se napojila na cyklostezku č.2. Vítr stále foukal proti mě, ale nebylo to díky stromům tak hrozné. Pustila jsem si muziku a hned se mi dupalo lépe. V Hradci jsem si sedla na nábřeží na svačinu a pak pokračovala stále po dvojce na Pardubice. Nejhorší vítr byl mezi Vyskou a Bukovinou, to už jsem si říkala, že budu snad koloběžku tlačit. Zdárně jsem ale dojela do Pardubic, teprve na naší cyklostezce u Labe  mi vítr foukal do zad, to už jsem měla ale poslední 4 km domů.

Ptačí park

Josefovské louky

zvonek zelený

pevnost Josefov

Labe u Plácků

soutok Labe a Orlice

A den před tím jsme se byly projet s naší fenkou v Pardubicích směr Rosice, rybník Pod farou a Semtín. Zde je odkaliště a krajina vypadá jako z postapokalyptického filmu. I výhledy na industriální zónu vypadají jakobysme přijely do Černobylu






Žádné komentáře:

Okomentovat