Štítky

pátek 7. července 2017

Z Krkonoš do Pardubic

Pomezní Boudy - Svoboda nad Úpou - Dvůr Králové - Velichovky - Hradec Králové -
Pardubice

108 km 

Kostka





Našla jsem si na netu, že z Hradce Králové jezdí o prázdninách cyklobus do Krkonoš a tak jsem si usmyslela, že toho využiju a dám druhý sjezd z Krkonoš. ( první uskutečněn v červnu 2016 )
Den před tím jsem se na kolobežce přemístila do Hradce, kde jsem přespala u mámy a tak jsem mohla na státní svátek ráno v 7,15 nastoupit na Terminálu do cyklobusu směr Horní Maršov, Pomezní boudy. Řidič nevěřil, že to celé chci dát zpět a že na to mám vymezených 8 hodin abych dojela domů za světla. Nejtěžší z celé cesty byla právě jízda autobusem, do konečné stanice se přijelo téměř v poledne. 
Příprava na cestu spočívala v zatejpování bolavé paty a preventivní zatejpování té zatím zdravé. Ještě jsem pro jistotu navlékla i kompresní podkolenky. Vyfasovala jsem máminy buchty, do autobusu nakoupila svačina a mohla jet. 
Trasu jem měla nastavenou na mapy.cz, ale protože hned ze začátku jsem se jí nedržela a sjela místo na Horní Lysečinky na Albeřice, navigátor Marcel se mnou přestal komunikovat. Z Horního Maršova až do Mladých Buků jsem to jela po silnici, tady si i zajela kousek mimo a pak se vracela. Projela jsem oblast přírodního parku Hrádeček na Pilníkov. Tady jsem musela restartovat Marcela aby se mnou mluvil a tak mě z pomsty poslal po č. 4087, která byla sice hezká, vedla lesem, ale taky občas kamení a šotolina. Za Pilníkovem jsem si dala první malou zastávku na máminy buchty u nějakého přírodovědného koutku, kde byly pro děti dřevěné kvízy v poznávání zvířat a tak jsem si to také vyzkoušela. 
Dojela jsem do Dvora Králové, kde jsem navštívila zbytky židovského hřbitova. Tady jsem si přečetla, že jich je c u nás 334, tak to mám co dělat abych všechny projela. Pak jsem sjela na žirečskou podstráň. Vystoupala jsem nahoru na Hřibojedy a sjížděla do Velichovek. Tady jsem si dala druhou krátkou zastávku na vypití energeťáku. Za Trotinou jsem se napojila na klasiku, trasu č.2 do Hradce Králové. V Hradci jsem chtěla navštívit další židovský hřbitov, ale tlačil mě čas a tak jsem si to nechala na jindy. Místo toho jsem na 15 minut sjela k mámě vypít si kafe a doplnit vodu a pak pokračovala na Pardubice. Byla jsem tak nabuzená, že jsem vlastně celou cestu nepotřebovala moc jíst, asi jezdím na pránu. Domů jsem si  našla  lepší cestu než klasickou přes Vysokou, kde je to díky frekventované silnici dost nebezpečné. Vzala jsem to na Březhrad a Opatovice. Pod dálnicí si v zapadajícím slunci udělala efektní fotky koloběžky a v Čeperce podchodem projela k elektrárně a pak po staré silnici už domů. 
Navigace se mi vybila právě někde tady, takže podle tachometru to mám 108 km , průměr 15 km/h a čistá doba jízdy 7,13 h. 

panoramata

vápenka Albeřice

Krkonoše se vzdalují

výukový kvíz u Pilníkova

zbytky židovského hřbitova Dvůr Králové

zvonková socha Hradec Králové

pod dálnicí

Žádné komentáře:

Okomentovat