Štítky

neděle 30. dubna 2017

Z Jaroměře na Chvalkovice a domů

Jaroměř - Chvalkovice - Třebechovice p.Orebem - Pardubice

83 km

Kostka



Na čarodějnice má moje Kostéčka narozeniny - už třetí rok bydlí u mě, a tak jsem jí na oslavu vzala na výlet.
Vlakem jsem se dopravila do Jaroměře a cílem bylo objet několik židovských hřbitovů v okolí. První byl na místním křesťanském hřbitově, v zadu jen pár židovských náhrobků. A tak jsem hned pokračovala po stezce č.2.
V Heřmanicích jsem se napojila na č. 4117 a dojela do Velké Bukoviny, kde byl další. O tomto bylo na mapách.cz napsáno, že je to jeden z nejzajímavějších u nás a byla to pravda. Na kopečku v polích, za zdí a přesto přístupný. Byla tam krásná klidná atmosféra, výhledy do kraje a pod hřbitovem se pásly srnky.
Pak jsem pokračovala na Chvalkovice, kde pod zámkem jsem se posadila na svačinu.
Další židovský  hřbitov měl být u Českého Meziříčí. Tady se spravovala silnice a byl tam zákaz, toho jsem ale nedbala a vjela tam, jen před bagry jsem se raději uhla na pole. Na místě jsem byla zklamaná, vypadal úplně obyčejně, náhrobky normální a řekla bych, že spíše bratrské, označené kalichem.
Tento týden ve výzvě bylo vyfotit májku a protože vím, že v našem kraji se stavění májky moc nedrží, vzala jsem na cestu Májku - paštiku, která posloužila jako svačina.
Tu jsem si snědla někde nad Tošovem na kopci. Měla jsem ke svačině krásný výhled na zasněžené Krkonoše a Orlické hory. Tam místy byl sníh na hřebenech také. Skřivan mi k tomu zpíval, a zrovna když jsem si pomyslela, jak se dobře jí, když neotravuje ( můj ) pes, objevil se nějaký místní tuláček a chtěl moji Májku ochutnat.
Pak jsem sjela na Třebechovice p. Orebem a přes Krňovice do hradeckých lesů. Zde probíhal závod kol, i jednu koloběžku jsem zahlédla, jen jsem prostě jela proti směru.
No a pak už jsem se klasicky přes Býšť a Kunětickou horu dostala domů.

A večer, když byla ta magická noc jsem se ještě jela projet, takže mi to dalo za dnešek 100,5 km .



hřbitov Velká Bukovina

Velká Bukovina

Chvalkovice

hřbitov České Meziříčí


Žádné komentáře:

Okomentovat