Štítky

čtvrtek 6. dubna 2017

První letošní kilo

Stará Paka - Jičín - Nechanice - Pardubice
91 km
(100 km )
Kostka




Měla jsem na středu naplánované volno na výlet s kamarádkou, ale ta změnila plány a tak jsem se vydala alespoň sama. Ne letošek jsem si stanovila podívat se na několik židovských hřbitovů a tak jsem uskutečnila na ten zatím nejvzdálenější - u Jičína.
Vlakem jsem se s kolobežkou dostala do Staré Paky. V Rosicích nad Labem, kde jsem nastupovala mi pán v pokladně poradil, že si mám koupit jízdenku Iredo, ušetřilo mi to asi 50 Kč na jízdném. Platí po Královéhradeckém a Pardubickém kraji. Poradil mi, že si o ni musím na pokladnách vyloženě říct. Je fakt, že v Rosicích jsou na nádraží ochotní, jinde slevy dávají jako by to brali ze svého.
Počasí sice na první pohled nebylo ideální, v noci dost pršelo, ale v danou dobu výletu nefoukalo ani nepršelo, takže super.
Jela jsem podle navigace z mapy.cz, mluvil na mě ten pán co je zavřený v tabletu ( soukromě jsem si ho pojmenovala Leoš) a občas jsem se s ním i hádala.
Nejdříve mě zavedl na jakousi zkratku plnou červeného bahna, pak lesem, ale to pod hradem Kumburk mě vynahradily aspoň krásné výhledy.
U Jičína jsem se zastavila na Valdštejnské lodžii, a tady mi průvodkyni dělala místní číča. Zajela jsem si i na ten židovský hřbitov, ale byl uzamčený za vysokou zdí, přístupný jen na předchozí dohodě s průvodcem. Tak jsem ho obcházela, jestli se tam alespoň nedá někudy nakouknout, našla jsem tam kládu a po té se dalo vylézt a přes zeď nataženou rukou udělat pár fotek. Z těch hřbitovů, které jsem už navštívila byl tenhle asi nejzajímavější, s náhrobky porostlými břečťanem, určitě by se vyplatilo si toho průvodce sehnat.
Pak jsem se stavila v Jičíně na oběd a díky leošovi dobře našla výjezd na Popovice a Butoves.
Libovala jsem si jak dobře navádí, ale v Nechanicích mu asi hráblo a posílal mě nějak kam se odbočit nedalo, pak zas na jinout stranu a tak jsem pokračovala po svém, protože to tam trochu znám. Po červené turistické a ta mě zavedla na vyhlídku a potom k tajemnému hrobu v lese. Vyjela jsem u zámku Hrádek u Nechanic. Pak už bych domů trefila i bez navigace, ale když už jsem se rozhodla podle ní jet, pokračovala jsem. V nějakém lese nad Rohoznicí mu začly docházet baterky, takže pro příště se budu raději jistit buď powerbankou nebo papírovou mapou. V Rosicích mi leoš na 91 kilometru zemřel úplně, ale to už mi bylo jedno a jezdila jsem si po okolí, dokud jsem tu stovku neměla na tachometru. Čistého času dle tachometru jsem těch 100 kilometrů jela 7,5 hodiny.

nad Starou Pakou

v pozadí vrch Zebín

průvodkyně

valdštejnská lodžie

židovský hřbitov Jičín

odpočinek v Myštěvsi

lesní hrob Hrádek u nechanic

zámek Hrádek u Nechanic


Žádné komentáře:

Okomentovat