Štítky

sobota 24. června 2017

Do a z údolí Krounky a Novohradky

1. Chotěboř - Trhová Kamenice - Vrbatův Kostele - Skuteč - Šilinkův důl

50 km

Kostka





Opět jsem letos jela na firemní akci do Šilinkova dolu u Skutče a tak jsem si vymyslela jinou trasu než loni.
Vlakem jsem se přepravila do Chotěboře a tady si chtěla vyfotit další židovský hřbitov do sbírky. Měla jsem sice nastavenou navigaci, ale protože  u nádraží se kopalo, musela jsem to vzít jinudy. Hřbitov jsem našla a měla dvojité štěstí, jednak že byl otevřený - a to čirou náhodou. Zrovna tam technické služby měly sekání zeleně, takže jsem si tam vlezla a fotila. A druhou, že mě tam nezamkli, neb jsem nevěděla že je otevřený právě jen kvůli tomu sekání. 
Z Chotěboře jsem pak sjížděla na Dolní Sokolovec a Libice. Před Trhovou Kamenicí jsem se zastavila u rozhledny na Zuberském vrchu, byla ale ještě zavřená. Cestu jsem si ale moc neužila, celou dobu to bylo proti větru a zase se mi ozvala moje bolest chodidla, takže jsem kopce spíše tlačila. 
Před Skutčí jsem opět jako loni chtěla vidět lomy na které jsme dřív jezdili na čundry, ale když jsem je našla, nakonec jsem usoudila, že to je ten samý co jsem už viděla a ještě tam šíleně koušou komáři, takže mě vlastně ani nezajímají. Je zde i naučná stezka, tu si třeba někdy projdu pěšky se psem. 
Pak už jsem dorazila přes Skuteč na Šilinkův důl, kde se v krásném údolí Krounky a Novohradky konal večírek. 

židovský hřbitov Chotěboř

plastika čerta


rozhledna na Zuberském vrchu


lom u Skutče


2. Šilinkův Důl - Hroubovice - Chrast - Chrudim - Pardubice

45 km



Druhý den jsem vyrazila z údolí směr Hroubovice, kde byl další židovský hřbitov. Tentokrát byl uzavřený, sice přes zeď by se tam vlézt dalo , ale nechtělo se mi brodit se kopřivami.
Pak jsem to vzala na Chrast a Chrudim, kde jsem zastavila u dalšího hřbitovu, ale také zavřeného. Tentokrát se mi už jelo lépe, bylo to také více z kopce  a tak jsem si cestu docela užila.




židovský hřbitov Hroubovice

hřbitov Chrudim

Žádné komentáře:

Okomentovat