Štítky

úterý 9. května 2017

Víkend v Českém ráji

1. Stará Paka - Lomnice nad Popelkou - Rovensko p. Troskami - Skokovy

39 km

Kostka 





Prodloužený víkend jsme se s partou rozhodli trávit v Českém ráji, v penzionu Espero ve Skokovech.
A protože většina našich kamarádů tam jelo autem, využila jsem toho, věci sebou si nechala vzít autem  a vymyslela jsem si dopravit se tam na koloběžce. Přidala se ke mě kamarádka Dana na elektrokole. Dana má zdravotní omezení a v tomto případě elektokolo plně chápu.
Protože počáteční trasa z Pardubic je celkem nuda a měly jsme v plánu ji jet na zpáteční cestě, dopravily jsme se vlakem do Staré Paky abysme viděly i něco z jiných krajů. 
Podle navigace  máme, že nám cesta trvala 6 hodin, ale čistého času jsme to jely 3 hodiny. Zbytek doby jsme trávily vysedáváním. Takže jsme jely na pohodu.
Jely jsme podle naplánované trasy od mapy.cz, ale nějak s námi Leoš, ten pán co tam mluví nekomunikoval.
V Lomnici nad Popelkou jsme si daly první občerstvení.  Před Rovenskem p. Troskami jsme se neprozřetelně odpojily od plánované trasy a chtěly si zkrátit cestu po modré turistické, ale tam nás přivítalo děsné bahno.
V Rovensku jsem si daly výborný oběd a pak pokračovaly přes Hrubou skálu. V kiosku u hradu jsme poseděly na kávě a přes Vyskeř dojely na místo určení, na Skokovy.
Ku podivu ostatních z party jsme vůbec nezmokly a já byla označena na špinavé koloběžce jako Přemysl Oráč.
naše stroje na pivu

turistická u Rovenska p. Troskami

Hrubá skála


2. Pivní výlet na Svijany

19 km




Druhý den mě bolelo chodidlo a pata, zřejmě zánět vazivové struktury. Nejvíce to vadilo při chůzi, koloběžet se celkem dalo.
A tak tento den byl spíše odpočinkový, vydala jsem se já a 7 cyklistů z naší party na výlet na Svijany. Poseděli jsme v hospůdce ( kde jsem potkala 3 koloběžce ), navštívili zámecký park. Pak jsme se na penzion vraceli kolem rybníků Žabakor a Oběšenec. Tady jsme si zajeli do lesa podívat se na vodní mlýnky na potůčku. Po roce tam opět nějaké přibyly a některé , již zanešené jsme jim opravili.

výhled ze zámecké zahrady

mlýnky na potůčku u rybníka Oběšenec




3. na židovský hřbitov v Turnově

21 km


V neděli dopoledne jsme se s Danou vydaly na výlet do Turnova. Cílem bylo navštívit další židovský hřbitov do sbírky. Nastavily jsme si navigaci - a co to - mapy.cz změnily hlas navigátora, mluví to jiný pán. Takže dostal jméno Marcel. Nejspíš jsem Leošovi moc nadávala, tak to vzdal a přidělili mi jiného :-) .
Turnovský hřbitov byl také zajímavý avšak v dost nedůstojném místě, pod nadjezdem na dálnici. Byl přístupný, branka byla odemčená, jinak je dle cedule otevřený na požádání v infocentru a mimo židovské svátky.

Turnov


výhled na Příhrazy

4. na hrad Zvířetice

48 km


A odpoledne jsem se vydala již sama navštívit romatickou zříceninu Zvířetice u Bakova nad Jizerou.
Projela jsem opět bahnem na trase 4009 směr Příhrazy a pak už po silnici. Minula jsem Drábské světničky, hrad Valečov a kus cesty co mi naplánoval Marcel po louce jsem nějak netrefila a do Dobré Vody se dostala po silnici. V Bakově n. Jizerou Marcel stejně jako Leoš zmatkoval a naváděl mě všelijak. Alespoň jsem zhlédla místní zajímavý kostelí a vymotala se pak správně na cestu.
Zřícenina Zvířetic je opravdu krásná, nedivím se , že se tu často odehrávají svatby. Je zde i hotel.
Pak jsem se vracela stejnou cestou a u Dobré Vody jsem se rozhodla, že pojedu popůvodně naplánované trase. Ta vedla nesmyslně po louce. Sice krásný výhled na Mladou Boleslav, Valečov a dál do kraje, ale zbytečná zajížďka a ještě k tomu v Zásadce bagrování.
Pak už jsem se přez Branžež vrátila na Skokovy. Pata mě dost silně bolela a tak jsme měla mírné obavy z trasy, která mě čekala další den - návrat na koloběžce do Pardubic.

Bakov n. Jizerou

Zvířetice



v pozadí Valečov

Žádné komentáře:

Okomentovat