Štítky

pondělí 6. června 2016

Do údolí Krounky a Novohradky

Pardubice - Chrast - Předhradí - Šilinkův důl

48 km

 Kostka




Na víkendovou podnikovou akci jsem se rozhodla dojet po vlastní ose na koloběžce.
Takže jsem vyrazila z Pardubicnejdříve po trase 4119 a pak 4122 do Hrochova Týnce, pak přes Řestoky na Chrast u Chrudimi. Zde jsem si chtěla v parku dát první odpočinek se svačinou a park si fotit. Jenže se zde odehrávaly asi 3 svatby, takže bych jim při focení překážela já a nebo oni mě. Takže jsem sjela na klášteřiště. Původně jsem měla v plánu jel po modré k rybníku, ale nějak jsem vylezla jiným vchodem z parku a zhlédla přírodní divadlo a na jednou jsem se ocitla u kostela v Podlažicích. Takže první svačina byla ve znamení Ďáblovy bible. Pak jsem pokračovala na po 4122 na Chacholice a Skálu a tady si to zkrátila lesem po zelené turistické, která byla v pohodě sjízdná na modrou, značenou jako za sucha sjízdnou, jenže s šotolinovám povrchem. Raději jsem koloběžku vedla, píchnout bych nechtěla. Celou cestu jsem si užívala, ani se mi nezdálo, jak je to do kopce. Utřídila jsem si myšlenky a pohrávala si i s nápadem, že bych se přihlásila na Loudání. No ale zas takový dobrodruh nejsem.
Ještě jsem se stavila na návštěvě v Údolí sv. Anny, tu začalo bouřit, ale nic se nedělo. Když jsem vyjela na Předhradí, bylo vidět, že zde dost pršelo. Na mě po celou dobu na mě spadlo jen pár kapek. V Předhradí jsem nakoukla na hrad Rychmburk, který je domovem pro seniory a pak pokračovala na Hněvětice, kde byl asi nejbrutálnější kopec který nešel skoro ani vytlačit. Mezi poli jsem se napojila na místní trasu 2 a dojela loukou ku Kutřínu a odsud už v pohodě našla odbočku na Šilinkův důl, kde jsem přespala.

Podlažice

kaple sv. Anny v Anenském údolí

cesta na Předhradí

Rychmburk

Šilinkův důl - Skuteč - Chrast - Chrudim - Pardubice 

50 km 

Kostka



Druhý den jsem se vydala zpět do Pardubic. Cestou jsem si chtěla ještě prohlédnout lomy u Skutče, kde jsem kdysi byla na čundru. Dopoledne jsem tedy vyjela ze Šilinkova dolu na Skuteč. Jenže jak jsem se dostala z příjemně chladného údolí na plné slunce a dusno, projevila se u mě naplno pylová alergie a celou cestu jsem odkýchala, teklo mi z očí a trochu i zimnice se o mě pokoušela. Kombinace únavy nejen z cesty ale i po večírku , migrény a alergie mě totálně skolila.
Dojela jsem na Proseč, pak se vracela a hledala lomy. Jelikož jsem neměla podrobnou mapu, viděla jsem nakonec jen jeden, takže jsem se vrátila do Skutče a po hlavní silnici dojela až do Chrasti. Naštěstí auta moc nejezdila a jak jsem byla indisponovaná, bylo mi to srdečně jedno. Za Řestokami směr Chrudim jsem to už skoro chtěla vzdát, praštit koloběžkou do škarpy a zavolat si aby pro mě někdo přijel. Ale nějak jsem se doplácala do Chrudimi, tady si trošku odpočala a dojela do Pardubic. No asi jsem si sáhla na dno, ale nevzdala se. Takže jsem si to Loudání trochu zkusila.

rybníček u Lažan

Skuteč

jediný lom který jsem viděla

Chrudim

Žádné komentáře:

Okomentovat