Štítky

pondělí 4. března 2019

Hradubická labská cyklostezka

Jaroměř - Hradec Králové - Pardubice

50 km

Kostka
V pondělí, kdy jsem měla volno jsem se nemohla rozhodnout, jestli se půjdu na Sněžku rozloučit se sněžnicovou sezónou nebo se pojedu projet na koloběžce. 
Na předpovědi byl hlášen na horách silný vítr, tak jsem se rozhodla pro koloběžku. 

Vydala jsem se tedy vlakem do Jaroměře a odsud po cyklotrase č.2 do Hradce Králové. Stále jsem se cestou ohlížela na viditelné Krkonoše a když byly vrcholky v mracích byla jsem ráda, že jsem se rozhodla pro koloběžku.




V Hradci jsem jela dále po č. 2 na novou cyklostezku, která ještě není značená  a 6.4. bude mít slavnostní otevírání. hradubická

Vede z Nového Hradce Králové do obce Vysoká nad Labem a má pouhých 5 kilometrů . Ale i tak je to pro cyklisty velký přínos, protože původní trasa vede po silnici, kde auta jezdí šílenou rychlostí, ceta je nepřehledná a dost frekventovaná. Sama jsem tudy nerada jezdila a brala to spíše zajížďkou přes Hradecké lesy. Doufám, že v budoucnu bude trasa protažená pod Kunětickou horu, protože úsek Vysoká - Bukovina je také nepříjemná. 

zdroj mapy.cz
Na obou začátcích, nebo třeba i koncích má posezení s lavičkami a také vede po pěkném novém mostě přes slepá ramena Labe.




Dojela jsem až na Kunětickou horu a viděla, že Krkonoše opustil mrak a výhledy tam musely být krásné. Trochu mě to zamrzelo, ale i tak se mi tento výlet líbil. A foukat u nás začalo až na loukách z Kuňky do Pardubic. Celou cestu se mi jelo lehce, bylo znát že i když jsem přes zimu na koloběžce nejezdila, horská turistika na sněžnicích je dobrý trénink na fyzičku.





Kraličák na sněžnicích

20 km

Ještě musím zmínit jeden krásný výlet který se konal koncem února a to Kralický sněžník. Toto místo je moje srdcovka a i když to bylo v sobotu a bylo tam lidí jak na Václaváku, tak to bylo super. 
Šla jsem se Sárou s dvěma kamarádkami z parkovište pod Klepáčem přes Klepáč, Malý sněžník a až na vrcholek Kralického sněžníku.
Na hřebenech byl čerstvý sníh, teplota - 13 stupňů ale nám bylo teplo, krásné výhledy. Tady taky meteorologové varovali před velkým větrem, ale byly jsme rády že jsme je neposlechly, na hřebenech moc nefoukalo a na Králičáku jen trochu, a to je tam běžné.










Žádné komentáře:

Okomentovat