Štítky

pondělí 9. července 2018

První letošní kilo

Choceň - Žamberk - Litice n. Orlicí - Vamberk - Borohrádek - Pardubice

102 km

Kostka
zdroj mapy.cz





Konečně jsem si udělala čas na svojí koloběžku a tak jsem si naplánovala delší nedělní výlet.
V původním plánu bylo se vlakem přepravit do Letohradu a projet židovské hřbitovy v Žamberku a Rokytnici nad Orlicí. Ale když jsem ráno přijela na nádraží, koupila jsem si lístek jen do Chocně. Tam když jsem si v parku sedla a zapnula navigaci jsem si svůj omyl uvědomila, ale zas tak mě to nerozhodilo, prostě jsem z plánu vypustila Rokytnici. Tu si nechám na jindy. 
V parku u knihobudky s hodnotnou literaturou jsem si tedy přeplánovala trasu. 

Vyjela jsem tedy na Brandýs nad Orlicí a tady tlačením - jízdou do kopce na Seč a Velkou Skrovnici.
U Seče se mi líbila cesta s kapličkou a odpočívadlem, tak jsem se trošku odklonila od trasy.

A v lese mi zapózovalo malé srnče.
Pak jsem dojela do Žamberka, vyfotila si židovský hřbitov do sbírky.
Tento je u muzea, normálně je zavřený, ale přístup je možný s průvodcem z muzea. To jsem z časových důvodů vypustila.

Pak jsem pokračovala po trase 4073 na Bohousovou a Litice. Chtěla jsem se podívat na místa, kde jsme před mnoha lety byli na čundru, ale stejně jsem místo našeho noclehu nepoznala.
V Liticích jsem si dala v hospodě polévku a malé pivo a pak pokračovala na kopec směr Liščí doly.
A dojela do Vamberka. odsud po modré podél železnice na Doudleby kde jsem se napojila na cyklostezku.
Pak už jsem se vracela známou cestou na Pardubice a ještě se stavila u bratra v Čermné nad Orlicí. Neteř u nás zapoměla boty a tak jsem jí je zavezla s tím ať si toho váží, že její boty si se mnou udělaly 70 kilometrový výlet.

Po cestě zpět mě ještě udělala v Chotči radost čapí rodinka, před Sezemicemi labutí rodinka a pro mě naznámá kachna.









Božanovský špičák

pěšky

Ještě musím napsat o výletu který jsme si udělaly s mojí Sárou počátkem týdne. 
Vyjely jsme na borůvky do Broumovských stěn. Zvolily jsme místo, kde jsme ještě nikdy nebyly, obec Božanov. Je zde několik kempů a my přespaly  kemp Božanov . Což byl jeden z nejkrásnějších kempů, které jsme v naší republice navštívily. Mohu vřele doporučit, všude čisto, klid nádherné místo. Kemp provozuje holandská rodina, je zaměřený spíše na karavany, ale i stany jsou v pohodě. Cenově je sice trošku dražší, ale kdo je náročný , jistě si rád připlatí. Nám chyběla jen kuchyňka protože jsme spaly v autě a neměly si kde zalít kafe a polévku.

Navštívily jsme skalní útvary Božanovský špičák a druhý den kamennou bránu a vyhlídku koruna. Není to tak známé turistické místo jako třeba Adršpach a tak je tu méně lidí, ale krásou ho snad i předčí. A taky tu byly mraky borůvek. 
















Žádné komentáře:

Okomentovat