Štítky

pondělí 12. září 2016

Toulky okolo Luckého vrchu

1. Lucký vrch - Pustá Rybná - Březiny - Telecí - Lucký vrch

20 km 

Kickbike



Na víkend jsem chtěla vypadnout z rozpáleného města a tak jsem si vybrala  místo na Vysočině Lucký vrch .
Je zde horská chata a veřejné tábořiště, kde se dá za 30 Kč přespat.  Vzala jsem auto, malou koloběžku a svoji Sáru a jen tak jsme vyrazily na výlet.
První výlet jsme měla naplánovaný, jezdila jsem se kvůli Sáře spíše v lese. Nejdříve jsem se držela stále po červené směr Pustá Rybná. Pak jse, se napojila na cyklistickou 4184, kde jsem si užila pozvolný sjezd . Po modré turistické jsem vynesla koloběžku na skalní útvar Čtyři palice a pak po žluté a zelené, které byly celkem sjízdné na Březiny. Dále pak cyklistické 4338 a 4101 mě zavedly na Telecí, kde jsem splnila další bod Výzvy - památný strom. Lukasova zpívající lípa, je strom prý druhý největší v čechách. Tipla bych, že  největší je Vejdova lípa, kterou jsem navštívila v srpnu na Pastvinách. A pak po žluté vytlačila koloběžku zpět na vrch.
večer jsem si od místních nechala poradit, kde se dá pozorovat západ slunce, akorát, že sluníčko zalezlo do mraku. Krásné místo s lavičkou vybízelo k relaxaci, z rozjímání mě vyrušili jen lidé, co tam přišli lovit kešky.






2. Lucký vrch - Borová - Oldřiš - Lucký vrch

15 km




Druhý den pro mě začal východem slunce. Je fakt, že jsem spíše sova než ranní ptáče a tak to byl můj, co mi paměť sahá asi prvně pozorovaný.
Pak jsem ještě zalezla do spacáku a když mě vzbudilo vedro, po snídani a kávičce na terase horské chaty jsem se vydala na další výlet. 
Tentokrát jsem pevný plán neměla, spíš, že to dám někam na druhou stranu směr Budislav. Tam jsem ale nakonec nedojela. Za Borovou bylo značení známé z Toulovek - šipka s čísly. A z již minulých výletů mám s tímto značením špatné zkušenosti , opět jsem zabloudila. No ale zas mi to tak nevadilo, bylo dost vedro, Sára toho mělaa taky dost a i já nebyyla ve své obvyklé fyzičce. Takže jsme odpočívaly na každém hezkém místě a přes Oldřiš a Přibylov se dostaly zpět na Lucký vrch.

1. krajina nad Pustou Rybnou

1. odpočívadlo

1. Čtyři palice

1. opuštěná chata

1. pohled na Lucká vrch

1. Lukasova zpívající lípa


2. odpočívadlo

2. k dědkovi nebo babce?

Žádné komentáře:

Okomentovat